על יתרונן של נשים בניהול מערכתי רחב וחסרונותיהן בניהול מו”מ – האמנם?

על יתרונן של נשים בניהול מערכתי רחב וחסרונותיהן בניהול מו”מ – האמנם?

לנשים יש יתרון בניהול מערכתי ורחב

“דה מרקר”, 8.3.11


מייסד ומנכ”ל Nest Consulting: “נשים פחות טובות במיקוח – וצריכות להתרחק מכך”
האם כך? /מאת חלי פרידמן , מנכ”ל “יהל” ויו”ר “פרלמנט הנשים- פני”ם חדשות”

“יהל” כקתדרה ללימודים יחודיים לנשים בכירות, פועלת לקידום נשים הלכה למעשה, מתוך נסיון ותובנות ליתרונותיהן של נשים בתחומי הניהול, יתרונות המוכחים מחקרית .

על כן, בכל הקורסים שלנו אנו מייחדים מפגשים להצפת הערך המוסף הזה- ליכולת חלוקת הביצועים הייחודית לנשים, המנהלות כמה מערכות בו זמנית בחייהן, יכולת איכותית בניהול מו”מ, אינטליגנציה רגשית ואסרטיביות- המקדמים את יחסי הגומלין בארגונים, ומעלים תוצאות טובות יותר , יכולת למידה והעמקה, תחושת מחוייבות , המייצרות “שילוב מנצח” במבחן התוצאה.

אני חולקת על אלה שממהרים לחרוץ עמדתם באשר ליכולת ניהול מו”מ של נשים.

כדירקטורית מכהנת, כמרצה לניהול וכמנכ”לית הפועלת שנים רבות בשדה הניהול,וכמי שצמחה במערכת הציבורית והפוליטית, נוכחתי ביכולותיהן המשובחות של נשים להביא לסיומו משאים ומתנים קשים ומורכבים- בזכות תכונותיהן המיוחדות.

הסיבה שלעיתים יכולת זו נתפשת כפחותה, נובעת בעיקר מהעובדה כי חלק מהנשים אינן מביאות את עצמן במיטבן אל שולחן המו”מ, או חשות מיעוט בחברה גברית.

אם רק תהיינה מכוונות – תוכלנה להשיג עם עמיתנו הגברים את המטרה- ברגישות, בתקיפות (ולא בתוקפנות) ובנחישות!

מביאה לפניכן את דבריו של מוטי קריסטל , לחשיבה המהווה גם הזדמנות לחולל שינוי

לנשים יש יתרון בניהול מערכתי מורכב

“על מנת להפוך משא ומתן מורכב למשהו זמין, אנחנו מפרקים אותו לחמש רמות, כך שבכל רגע נתון אישה צריכה לנהל חמישה ממדים: תהליכי, אישי, מבני, ממד הזמן והיישום” – כך אמר היום מוטי קריסטל, מייסד ומנכ”ל Nest Consulting, בהרצאה שכותרתה “משא ומתן תחת ממדים מגדריים” במסגרת כנס נשים ועסקים של TheMarker.

לדברי קריסטל, “יש לנו יכולת להבין על מה מבוסס המשא ומתן – אינטרסים, אמון, האם מדובר על משא ומתן רב משתתפים. ישיבת דירקטוריון היא חזית של משא ומתן רב צדדים. בממד היישום, משא ומתן לא נגמר ברגע שחתמנו על הסכם. אך העבודה האמיתית מתחילה רק לאחר מכן. היכולת להסתכל על חמישה ממדים – לגברים מאוד קשה לעשות. מנהלת משא ומתן צריכה לשלב את הממדים.

קריסטל הציג מספר המלצות למשא ומתן: העסק אינו מהות הכל – תני דעתך לאינטרס הלא מוחשי; על יחסים אין משלמים, ואם שילמת – דרשי תמורה ממשית; נשים פחות טובות במיקוח – ולכן נסו להתרחק מכך”. לדבריו, “יש 3 מקורות עוצמה במשא ובמתן: מידע והיכולת לחלוק מידע; גיוון בדרכי הגישה לצד השני; רשתות כמניבות מנופים לא צפויים”

קריסטל דיבר על על 3 היבטים של משא ומתן: אפיק עיקרי, אפיק משני ואפיק משני שני: לקוחות-מנהל/ת-עמיתים לצוות. לדבריו, ניהול התהליך חשוב יותר מניהול המשא ומתן ולנשים יש יתרון בניהול מערכתי ורחב ויכולת לבנות צוותי משא ומתן דינמיים ומשולבים.

Leave a Comment