חלי פרידמן – מייסדת ומנכ”לית “יהל”

img

חלי פרידמן

מייסדת ומנכ”לית “יהל” קתדרה ללימודי נשים בכירות

יו”ר עמותת “פני”ם חדשות”- פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות

 

חלי פרידמן, בת 50 נשואה +2,  (mba (מרצה לניהול , דירקטורית, יו”ר ועדת ביקורת בדירקטוריון ומזכירת סניף מפלגה באזור יהוד-מונוסון,  הקימה לפני 3 שנים את “יהל”heli
קתדרה ללימודי נשים בכירות אקדמאיות להתמרה והעצמה.

הייחודיות במסגרת לימודים זו שמה דגש על צרכיהן המובחנים של נשים לדלג מעל המשוכות ומעל המחסומים כדי לממש את לימודיהן ולזכות להגשים חלומן.

תחום ההתמחות של “יהל” בלימודי ניהול ממוקד בהכשרת נשים לדירקטוריונים, תחום בו הושקעו מאמצים רבים, ידע ואוריינטציה, כמו גם ניסיון אישי ותובנות שצמחו עם השנים- לעידוד נשים ללקיחת אחריות להעשרה ולצמיחה אישית, להתמרה אישית ולהתעצמות, לא רק על הידע לבדו כי אם גם על תעצומות הנפש הנדרשות לנשים בחלוקת המטלות היומיומית, בהעשרת עיסוק הדורש ניסיון והתמודדות בעולמות תוכן חדשים בחברה תחרותית (רובה גברית).

חלי פרידמן מובילה במהלך שלוש השנים האחרונות קורס דירקטוריות איכותי במיוחד, הזוכה למוניטין רב (בשיתוף בר אילן מרכז השתלמויות) בזכות התכנים המוספים (הקשורים במיומנויות הנדרשות לנשים, ברעיון ה – DIVERSITY,  בתובנות לעניין משמעות הכהונה במוקד כוח פוליטי, בעוצמות הנדרשות להתמודדות מיטבית ובהיכרות אישית עם מי שממנים את הדירקטורים בישראל).

חשיפתן של נשים למציאות בשטח של התחום בו בחרו ללמוד, ההזדמנות הניתנת להן להיחשף למרחב הציבורי, התכנים הייחודיים הנוספים , העצמתן של הנשים והתמרתן, הליווי האישי והעשרת הידע המוענקים ע”י חלי כתוספת ללימודים בקורסים לדירקטוריות, הפכו את בוגרות מחזורי הלימודים, מחזור אחרי מחזור לרשת חברתית של נשים בכירות.

עוצמתה של הסינרגיה של קבוצת נשים זו, שהולכת וגדלה (כ -800 נשים עד 2012 ועד בכלל) הוכיחה כי  המסגרת הייחודית בה למדו, הינה הזדמנות גם לצמיחה חברתית בעיקר נוכח התפישה הרווחת לגבי נשים “מצליחניות” כי ההצלחה הפכה אותן “ביצ’יות” ו”גבריות”….

עוצמתן של הבוגרות של “יהל” מוכיחה תפישת מציאות חדשה, אותה הצליחה להנחיל חלי לכלל, ביכולתה להבחין בהזדמנות ולהפוך את העסק הכלכלי לרשת חברתית ולעמותה הפועלת כיום לקידום נשים בכירות ולהתערותן בחיים הציבוריים.

תפישת מציאות חדשנית זו, מציפה את היתרונות המובחנים הגלומים בניהול הנשי, ביכולת לחלוקת מטלות ובניהול איכותי לצד אינטיגנציה רגשית מפותחת , כשילובים מנצחים, שאינם נשענים עוד רק על האפליה המתקנת, אלא הינם בעלי זכות ועומדים בפני עצמם- ולראייה מאות הנשים המוכשרות המצויות בתפקידי מפתח בחברה הישראלית.

בנוסף, ניתן להכיר ב”עוצמה הרכה” של נשים איכותיות שבאו ללמוד יחד ולפרוץ עוד משעול , לפתוח עוד צוהר להעשרת עיסוק ולרכישת עמדת השפעה, בדמות כהונה בדירקטוריון, דווקא בדימוי העצמי והסביבתי הנתפש לגבי נשים אלו.

הן מתוודעות לצורך ב”כתף תומכת” ב”אוזן קשבת” לעניין “הבדידות בצמרת” ולעניין ההתמודדות ב”חברה כוחנית גברית” בה הן פועלות.

אין מקום נוח וראוי יותר לנשים אלה מסביבה תומכת , מנשים שכמותן.

כך , באותה אינטליגנציה רגשית העושה שילוב מנצח עם מוצר איכותי (הקורס לדירקטוריות) הפכה חלי את המסגרת הלימודית לרשת חברתית של נשים, הממנפות עצמן עסקית,חברתית וכלכלית ,בזכות חשיפתה של חלי את הבוגרות זו לזו, קיום כנסים מקצועיים ואירועים חברתיים לקידום נשים. זו יזמות חברתית מחוללת שינוי !!

חלי הבחינה בהזדמנות להצמיח מכל מחזור לימודים מנהיגות נשים במיטבה, כזו שחלי עודדה , התניעה והניעה- למוטיבציה לייצר השפעה מתוך ההכרה ביכולות האישיות של נשים ומתוך הכרה כי נשים בעלות מצוינות אישית יכולות להיות דוגמא ומופת לנשים נוספות, ובכך תורחב היריעה ונוכל לחולל שינוי תפישתי וחברתי, בזכות ולא בחסד, ממקום של עדיפות ולא העדפה מתקנת….

קורס אחרי קורס (במשך 19 מחזורים) חלי מעודדת נשים להצטרף לעשייה חברתית, מקיימת אירועים, פועלת להקמת לובי בכנסת, הקימה עם חברי כנסת לובי ראשו מסוגו לקידום נשים לדירקטוריונים, הקימה פורומים חברתיים-כלכליים ותחיקתיים לקידום נשים, ובימים אלה פועלת להקמת שדולה לקידום נשים למצוינות אישית בכנסת.

מ”יהל” צמחה עמותה בשם “פני”ם חדשות” בה חברות כיום כ – 180 נשים הפועלות לקידום נשים למצוינות אישית כערך מכונן להצלחה, זאת באמצעות מנטורינג ודוגמא אישית. (מצ”ב מצגת אודות העמותה)

הצמחת רשת חברתית נשית כלכלית וחברתית, קהילתית וציבורית, והפיכת העסק הכלכלי –חברתי בניהולה של חלי, לעסק קהילתי-חברתי, לקידום קהילת הנשים הישראל, באמצעות העמותה שהקימה- הינם זכות גדולה עבורה ועבור הנשים שהצליחה לסחוף אחריה, במנהיגות ובאחריות, ביזמות חברתית יוצאת דופן , וכל זאת תוך הפגנת חברות אישית ופעילות נמרצת ללכידות ולסינרגיה בעלת ערך מוסף.

כל נשות העמותה, רובן הגורף בוגרות הקורסים לדירקטוריות שולבו בתפקידים שונים בעמותה בהתאם לתחום מקצועיותן ומובילות בפורומים שונים פרויקטים ייחודיים לקידום נשים באמצעות המגזר הציבורי והקהילה העסקית.

כל הנשים פועלות לצידה של חלי בהתנדבות מלאה, בחדוות עשייה ובחדוות יצירה, זוכות לפריצת דרך כל אחת בתחומה בזכות התנדבותה, זוכות לחברותא נפלאה ולמערכות חברתיות חדשות ותומכות, וחשות בהנאה רבה ובסיפוק רב את הערך המוסף שבנתינה לצד יצירת שחר חדש במדינת ישראל.

עמותת “פני”ם חדשות” –פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות” (ע”ר) אשר חלי עומדת בראשה, פועלת בחזונה למען הנחלת שינוי חברתי ,לשילובן של נשים במוקדי השפעה והכרעה (בזכות ולא בחסד) לעידודן של נשים למצוינות אישית כערך מכונן להצלחה באמצעות מנטורינג ודוגמא אישית וכן באמצעות פרויקט ייחודי “מסע של התמרה”.

“מסע של התמרה” הינו פרויקט שכל כולו יזמות ופרי יצירתה של חלי,(ומהווה דוגמא אמיתית לחוללות של שינוי משלב הרעיון דרך הביצוע וקיומו בערים השונות במדינת ישראל תוך רתימת נשים חדשות כתלמידות ומינוף הבוגרות של יהל ושל העמותה בהפכיתן למרצות ) עת הציעה לנשות הקורסים התמרה – באמצעות הפיכתן (תוך הכשרה) למרצות בתחום מומחיותן, ובניית קורס התמרה לנשים בדמות הענקת מזוודת כלים איכותית לנשים במעברי חיים ובמעברי קריירה.

הקורסים פועלים בשיתוף רשויות מקומיות ומתקיימים בהצלחה רבה בישובים שונים.

פרויקט זה מרחיב מעגלים ומביא את דבר העמותה לציבורים חדשים של נשים.

הקורס מוענק חינם לנשים, בכל תקופה בעיר אחרת.

הדוגמא האישית מונחלת באמצעות התמרה של בוגרות הקורסים של “יהל” ונשות העמותה (המותמרות להיות מרצות) ואלה מתמירות את נשות העיר בה פועל הקורס.

בעיר מודיעין נפתח בימים אלה “מסע של התמרה 2″ קורס המועבר ע”י מנהיגות שהצמיחה חלי שהיו תלמידות ב”קורס התמרה 1” וכיום הן מרצות ומובילות שינוי בעירן.

“שרביט המנהיגות” המועבר ע”י עידוד, המרצה, התמרה והעצמה זוכה להרחבת מעגלים בקרב מאות נשים, המעידות כל העת על השינוי המהותי , האיכותי והרגשי שחל בחייהן, הן בזכות הלימודים, הן בזכות פריצת הדרך והן בזכות החשיפה לעולמות תוכן חדשים, הנגיעה הבלתי מתפשרת ב”מחסומים” להצלחה, והדילוג מעליהם- אל עבר ההצלחה המוכחת זה מכבר הלכה למעשה. כאן מתחוללת מהפכה אמיתית של “נשים למען נשים” בהעצמה, התמרה ויצירת מערכת התנדבותית בעלת שליחות ציבורית וחברתית אמיתית למען יצירת שינוי ולמען יכולת מיטבית לניהול השינוי האישי של כל אחת מהנשים המלמדות (המרצות) והלומדות.

זהו סיפורו של עסק כלכלי שהפך לעסק חברתי אליו מצטרפות יום ביומו מיטב נשות ישראל, המוכנות להעניק ולתרום, גם בלו”ז צפוף ובעומס עיסוקיהן- שהתחיל מאדם אחד- מחלי פרידמן

 

 

Leave a Comment

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו