אירוע אחדות בכנסת ישראל- חברות עמותת פנים חדשות סביב שולחנות עגולים- 11.6.17

 

מה משמעות המילה אחדות ? מה היא מסמלת עבורינו?  התקווה בהתגלמותה? הכלה או הקאה? חוסן לאומי או צקצקנות מתייפיפת ? סולידריות וערבות הדדית ? התקרבות או אחריות?
האחדות הניכרת בפסיפס של החברה הישראלית ניכרת בשעות הקשות. בפיגועים ובמלחמות, כאשר מייללות להן הצפירות העולות והיורדות ומאיימות לכלותנו…
ומייד כאשר שב השקט לכנו, חוזרות ” מלחמות היהודים” – בינם לבין עצמם, לבין מי שסומנו כאויביהם או אינם מזוהים כ”קבוצת השווים” שלהם.
היום סביב שולחנות עגולים תחת הכותרת של “יום האחדות בכנסת” הזדחלו להם למישכן ברוב פאר הנימוס וההכלה והתיישבו להקשיב זה לזה ולשוח בנעימות וקשב רב.
היוזמה המבורכת איחדה יחדיו נציגים של ארגונים ומובילי דעה עם ח”כים ושרים, שקיימו דיון עם כללי התנהלות קשיחים ומאפשרים.
הגענו לכנסת חברותיי ואני כחברות עמותת “פני”ם חדשות” וכחברות המשמר המגדרי.
התפזרנו בשולחנות השונים. המפגש האנושי המזוג באווירה חגיגית בטרקלין שאגאל עשה את שלו.
הוא נגע באנשים. הוא איפשר שעה של נחת במקום בו מחלוקת היא דרך חיים ואפילו אמנות הבלתי אפשרי… כנסת ישראל.
כאשר הגיע תורי לבטא את משמעותה של המילה אחדות אמרתי כי להתאחד הוא להיות חלק. ולהיות חלק ממחלוקת זו למעשה הזדמנות אמיתית לייצר משהו חדש. ולדעת לנהל מחלוקת זה חלק ממשחק החיים . וכל זה גם יחד נשען על רעיון ” המגוון” אותו מובילה העמותה שלנו, לא כמס שפתיים אלא הלכה למעשה.
בין חברותינו יהודיות וערביות חילוניות ודתיות חרדיות , קיבוצניקיות ומושבניקיות,עירוניות ובנו כפרים, דרוזיות ובדואיות – פסיפס אנושי כל כך עתיר ומשובח ,המכפיל כוח ועוצמה, ידע ותרבות ,כל יום מחדש, והוא באמת שלם הגדול באופן ניכר מסכום חלקיו.
ניכר כי הבריאה תיכננה את רעיון המגוון מבראשית.
דמיינו לעצמכם כמה משעמם היה עולמנו אילו כולנו נבראנו זהים בדמותנו ובאיפיוננו האישיותיים.. כמה עוד מאותו דבר היה יוצר אנדרלמוסיה…
וכאשר הקימו כאן את המדינה היה זה חזונו של בן גוריון לעניין כור ההיתוך… וגירסתו העכשווית הינה למעשה “המגוון”…
חברות וארגונים תחרותיים הבינו מזמן מדוע שווה ונכון להם אסטרטגית ומעשית להתמחות ולדייק את רעיון המגוון – שורת הרווח מוכיחה זאת כל רבעון מחדש.
חברתית עדיין לא הוטמע הערך המוסף המשמעותי של רעיון המגוון הוא זה המכבד מחלוקת ואוהב את השוני ומעל כל אלה דוגל בשיוויוניות עם שוני.
כאשר זה יוטמע תבוא האחדות
נוכל להשיל את ילקוט הנדודים עוד מהימים בהם הלכנו במדבר וזעקנו לאלוהינו “עד מתי נשב על סיר הבשר”.. נתאחד גם בשיגרה ולא רק במלחמה, נפגין סולידאריות כי זה יהיה שיעור במערכת השעות שלנו כבר מכיתה א’, ובא לציון גואל.
עד אז אני מברכת את מארגני יום האחדות בכנסת, המתרגל מציאות נכספת , תרבות מאמצת קוד מאחד , וקריאה לשלום אמיתי בינינו.
שאפו לחברתי חה”כ איילת ורבין נחמיאס ,לחה”כ יואל קיש, ליו”ר הכנסת חה”כ יולי אדלשטיין ולאביהוא סופר על היוזמה ועל הביצוע להפקתו של אירוע חשוב זה.
יש בו שאר רוח ונשמה יתרה!
הסיסמא “כוחנו באחדותנו” מקבלת מישנה תוקף והערה/הארה הקוראת לאימוצה כדרך חיים !

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו