ביקור ב”בית של סוזן” בית לנוער בסיכון

עמותת “פני”ם חדשות” מסיימת את השנה בעשייה למען החברה, 28.12.18

בשיח הזה על התפרקות החברה הישראלית מערכיה, על מדורת השבט המתקשה לשמור על הבעירה, על הסמלים שנדדו מאדמתנו אל מעבר לאוקיינוסים, יש רגעים שמוכיחים שיש לנו כאן אנשים עם נשמה גדולה, עם רגישות חברתית, עם אנושיות שיודעת לחבק, שלוקחת את המוחלשים והפגועים בחברה לחוף מבטחים, שיודעת להעניק ולשמור על הגחלת.
הרגע הגדול הזה לקח אותנו הבוקר, חברותיי לעמותת “פני”ם חדשות” למקום קסום -“הבית של סוזן” בירושלים.
בית לנערים ונערות בסיכון אשר מקבלים הזדמנות להתרחק מחיי הרחוב והחיים הקשים בבית, ולחוות באי של שקט ונעימות שעות של נחת ותמיכה.
סוזן היתה רק בת 38 כאשר נפטרה ממחלת הסרטן. בעלה אייל הגשים את חלומה והנציח אותה בהקמת בית לילדים בסיכון הפועל באמצעות אומנים המנחים ומלמדים את הנערים, ואלה יוצרים תכשיטים וחפצים יפים. אלה נמכרים לציבור ותמורתם מחולקת כשכר לאותם נערים אשר החיים לא האירו להם.
הבית של סוזן קיים זה 18 שנה ומעניק כישורי חיים וויסות רגשי למי שהוריהם מזניחים וזונחים אותם לחיים ברחוב, מתעללים ופוגעים בהם.
אביטל המנהל את המקום, איש מקסים ומלא השראה סיפר לנו מקצת מזוועות ההתעללות בנערים אלה . היה קשה לעצור את הדמעות כאשר סיפר על ילדה שרגליה היו מכוסות כוויות אשר אימה צרבה בה עם מגהץ לוהט.
כך בחרה להעניש אותה… או נער שהחמיאו לו על יצירותיו ובמקום שיקבל מחמאה זו באהבה , הגיב בכעס והפטיר כי בוודאי כעת ינצלו אותו..זו למעשה בבואת חייו . המציאות בביתו יכולה לומר מילה טובה במשך היום ובלילה לבקש תמורתה אתנן .. בדמות ניצול מיני …
הסיפורים המטלטלים הללו והביקור בסדנת העבודה אשר במקום חיממו את הלבבות . רכשנו מעבודותיהם של הנערים, שוחחנו עימם, והלב אמר תודה על הזכות לתרום ולהיתרם.
להיתרם מעצם ההיחשפות וההזדמנות להתנדב ולעשות למען חברה חומלת יותר,צודקת יותר אקטיבית יותר, שרואה מעבר לסף דלתה את השקופים והאבודים.
תודה לחברתנו נופיה אשר מתנדבת במקום שנים ארוכות ואף רתמה את ביתה להתנדבות, והיום רתמה את כולנו.
זו ארץ ישראל היפה שלנו,זו החברה הישראלית מלאת הלב והחמלה, הנזעקת לעזרה, שמבעד לעיניים מצועפות בדמעות הצער, רואה מחר זורח בשיפעת בשורותיו הטובות.
זו ארץ ישראל היפה שלנו אשר הערכים הם העמוד שלפני המחנה, זו שיודעת כמה זה מרגיש לה הכי נכון להיות “המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו” .
אל תתנו לחיים שלכם לחלוף מבלי לראות את מי שמסביבכם ,והם לפעמים “רואים ובלתי נראים” וכאשר תהיו בירושלים תקפצו ל”בית של סוזן”
זה יעשה לכם ולהם טוב. לכו להפיץ אור ולסלק את החושך !

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו