הרצאה: סדר מגדרי חדש- עולם הולך ומשתנה/ חלי פרידמן

נתניה,מלון “רמדה”,  12.3.19

 

כמה עונג היה לנסוע במנהרת הזמן הבוקר, להגיע עד נתניה , כדי לשוב אל אותו חום אנושי של הימים ההם עת התחלתי את חיי התעסוקתיים במטה ההסתדרות בתל אביב .
וכל הטוב הזה יכול לקרות רק בזכות חברות אמיצה. כזאת שנמתחת על ציר הזמן כמעט שלושה עשורים, עת הכרנו טלי ( טליה) ואני בבניין הכחול הגבוה שב”כופר היישוב”, שם שכן סניף מפלגת העבודה של רמת גן, שהיה תוסס ומלא השראה , ספוג בערכים ובשליחות שהיתה אז ערך מוביל בקרב פוליטיקאים.
העת הזאת ריחפה מעל השנים הללו והפיחה שיתוף פעולה מרגש בדמותו של כנס יו”ריות נעמ”ת שהתכנס היום במלון “רמדה” בנתניה תחת שרביטה של טלי, יו”ר נעמ”ת במרחב רמת גן בני ברק.
באתי להרצות בפני הנשים היקרות הללו שחיברו אותי לתחילת דרכי, כאשר באתי לעבודה “זמנית” ראשונה שלי בהסתדרות , וזו במהלך 15 שנים עיצבה את דמותי בזכות הערכיות, יציקת המשמעות והחום האנושי הזה במקום עבודה שהיה כמו משפחה אחת גדולה.
למקום הזה תהיה תמיד פינה חמה בליבי. וגם געגוע – למה שהיה ונפרם לו .. ערבות הדדית, חתירה למען צמצום פערים בחברה הישראלית, סוציאליזם פשוט ונטול פוזה וגם אנשים פשוטים וטובים, כולל הדסה מגישת התה, שהיתה לובשת בגדים מסורתיים אתניים בכל חג ומובילה בעגלתה אוזני המן או סופגניות תפוחות גדושות ריבה, פותחת דלת של כל משרד ובחיוך מגישה משהו טוב , מפנק ….
אלה שלגלגו על “שותי התה” של אז שהתחלפו בלוגמי השמפניות הורודות והסיגרים הקובנים המשובחים….יכולים באמת להתגעגע…
לימים שהיתה הסתדרות של העובדים ולמענם, לימים שרווחת העובד וחינוך רעיוני היו דגל, לימים שהיה שם מישהו שבאמת הגן עלינו…
אז היה לי הכבוד לשוחח עימכן יו”ריות נעמ”ת הבוקר בחידוד רעיון הסדר המגדרי החדש והמלצה לאימוץ גישה חדשנית בת זמננו.
את חלקכן אני מכירה עוד מאז.לעונג לחבק אתכן ולהרגיש בבית גם ממרחק הזמן יש טעם מיוחד. טעם מתוק וכל כך עוצמתי ונעים.
תודה טלי חברתי האהובה על ההזדמנות ועל הדברים הטובים שנעשה עוד ביחד.
זו עת נשים ונכונו לנו אתגרים רבים.
נעשה ונצליח !

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו