דניאלה סנטו, גרדוש בוגרת קורס דירקטוריות שוהם

לשעבר מנהלת שידורי הילדים והנוער בערוץ 1 . כיום – מפיקה עורכת תוכן ואוצרת עצמאית

חלי יקרה ,

כשאני מסכמת את  קורס הדירקטוריות עולה בדעתי הסלוגן – זה לא סתם מלון זה מלון עם רעיון.!.. וכוונתי היא  – שהקורס שעברנו  אינו רק קורס אלא  כזה הנושא עמו קונצפט גדול הרבה יותר.

אז קודם כל על הקורס  עצמומרצים כריזמטיים שהעבירו חומר לא קל ויבש לעתים , במקצועיות, בכישרון , ובמאמץ להנחיל את הידע  בצורה מוחשית ומעניינת ומדובר בתכנים מורכבים בתחומים  משפטיים, עסקיים , כאלה הקשורים בידע חשבונאי ועוד. והיו גם אחרים – השיעור בקבלת החלטות שהיה מדליק והרחיב את המידע למקום גבוה וחשוב –  שכן דירקטור בסופו של דבר צריך להחליט,  גם המידע שהעביר קותי על פוליטיקה ארגונית היה מאלף ומהשטח. .

לגביי– שאת רוב הנושאים פגשתי  בפעם הראשונה  שכן באתי מתחום ניהול תרבות ותוכן – התגלה עולם חדש. יש לציין שחלק, ניכר אולי, מהבנות כן הגיעו מהתחומים  הנ”ל ומצאו עצמן על קרקע מוכרת יותר.

אני ממליצה להוסיף לקורס  – נושא של גיבוש חזון, מדיניות ואסטרטגיה לחברה/עמותה/מוסד שגם הוא חלק מתפקיד דירקטור . תוכן כזה ירחיב את היריעה , בנוסף לעבודה השוטפת בדירקטוריון. אבל זאת רק על סמך ניסיוני האישי  – שכן אינני יודעת איך הדברים מתנהלים בחברות מסחריות.  הזדמנה לי החוויה של  השתתפות בישיבות בהן התנהלו דיונים על  גיבוש חזון, בידול ומיתוג רשות השידור החדשה  . את המהלך הזה יזם יו”ר הדירקטוריון (שאצלנו נקרא יו”ר “המליאה”) . כאשר נוסף לליבון  והגדרת  מטרותיו של המוסד והדרכים להגיע אליהן –  הובאו דוגמאות שונות ומאלפות מתהליכים  דומים בעולם הרחב..

והבנות – הנשים – מרשימות, חביבות ומה – זה רציניות !– שוחרות ידע ורצון להבנת הכלים הדרושים  למקצוע היוקרתי הזה . שמחתי להכיר אותן ואני מקווה להכירן טוב יותר בעתיד.

וכאן אני עוברת לערך המוסף של הקורס.,  לרעיון.  הכולל מבט  – על, ומציע  אפיקים להשתתפות ערכית  ולהשפעה בתחומי החברה והפוליטיקה בארץ.  וזאת בזכותך ומתוך תפיסת העולם שלך . שכן  את רואה בנשות הקורסים מקור ל”גיוס” כוח חשוב שיכול להשפיע ולשנות.  באמונה גדולה וללא לאות הצעת לכולנו  שלל הרחבות והעצמות כמו  אפשרות להיות חברות בפרלמנט נשים, בפורומים  בנושאים שונים ובוערים ואף חיבור  לכנסת בהקמת המשמר המגדרי .

אני מאד מעריכה את  פועלך וזאת  בנוסף כמובן וקודם כל –  לדאגה והמעקב השוטף אחר הקורס עצמו. וכן לחשיבות שהענקת להיזון חוזר מהמשתתפות.  איך את מוצאת אנרגיות,  כוח , סבלנות והתמדה  לכל זה? .אז כל הכבוד בלשון המעטה.

הייתי מספר פעמים במפגשי הפרלמנט (האוכל תמיד לעילא ולעילא…)מה שבטוח – אתמיד בכך ואמצא מקומי בפעילות שתתאים לי  .כן אשמח לכל הצעה נוספת ..

ובאשר ל”עתיד המקצועי ” – נשמור על קשר ודיווח הדדי.

תודה חלי, ולהתראות במפגשים הבאים!

דניאלה סנטו – גרדוש

בוגרת קורס  סוף 2015-תחילת 2016 , בשוהם