12 טריליון סיבות לשילוב נשים בכלכלה

נשים בישראל של 2016 – בעלות מצוינות, מצויינות, יכולות, מתניעות- ובכל זאת??? למה הן לא מגיעות? מאת אלה אלקלעי, חלי פרידמן – לרגל יום האישה הבינ”ל- 8.3.16- “דה מרקר”

“12 מליון סיבות לשילוב נשים בכלכלה”– מחקר של חברת מקינזי מצא ששילוב מלא של נשים בכלכלה יתרום טריליוני דולרים לכלכלה העולמית ושיעורי צמיחה דו-ספרתיים. השינוי נמצא באוויר אבל גם החסמים עדיין.

מאמרה של אלה אלקלעי ב”דה מרקר” (8.3.16) שופך אור על היכולות האמיתיות המוכחות של נשים להשיא רווחים משמעותיים לחברות וארגונים ועל תרומתן של נשים לכלכלה העולמית.

ובכל זאת- וחרף העובדה כי אין ארגון בעולם שאיננו שואף לרווחיות ולהגברת התחרותיות, יש עדיין אפליה, יש עדיין הדרה, יש עדיין סט של נורמות וערכים “של פעם” או “מפעם” שגורמים לכך שנשים לא תהיינה שם.

Microsoft PowerPoint - SHRM_What Women Want_150630.pptx

שם- במוקדי קבלת החלטות.  שם- במישרות הבכירות (בישראל רק 13% נשים במישרות בכירות)

  • בישראל של 2016 רק 2.7% נשים מכהנות כראש עיר (ראש רשות)
  • בישראל של 2016 רק 3 נשים מכהנות כשרות בממשלה (ישראל מדורגת במקום 74 מתוך 145 מדינות)
  • בישראל של 2016 מכהנות 32 נשים בכנסת ה – 20 שהן 27% מכלל חברי הכנסת.  בהשוואת שיעור הנשים בבית המחוקקים ישראל נמצאת במקום 46 מתוך 190 מדינות ובמקום 20 מתוך מדינות ה OECD
  • בישראל של 2016 יש 58% סטודנטיות בשנה”ל תשע”ה – אך יש לנו תת ייצוג של נשים בסגל הבכיר באוניברסיטאות ביחס לשיעור הנשים באוכלוסיה ובסה”כ 29% נשים מכהנות בסגל האקדמי באוניברסיטאות.
  • בישראל של שנת 2016 רק 12% נשים מכהנות כיו”ריות בדירקטוריונים של חברות גדולות מתוכן רק 4% בחברות ת”א 100.

אנחנו פועלות לשינוי הנתונים הללו. לא רק בקריאה לגברים ובפעילות למען חקיקה ותיקוני עיוותים, חקיקה לייצוג הולם ומאבקים

אלא בדרבונן ועידודן של נשים להאמין בעצמן, לקחת חלק בעשייה הציבורית, לבוא למרחב הציבורי, להתערות בו, להבין שזה בידיים שלנו נשים מוכשרות, אקדמאיות, בעלות ידע וניסיון, לעיתים מדירות עצמן בעצמן ממוקדי קבלת ההחלטות.

הסיבות לכך מגוונות.

הן תמיד מאמינות שהן לא מספיק טובות, שעליהן להשלים עוד קורס או עוד פרק.. עוד התעמקות בתכנים כאלה ואחרים- ואז … זה יקרה…

וזה לא ממש קורה…

כי הן על ציר דרך והן מתניידות ותוך כדי תנועה חשות כל העת בחוסרים אחרים

אז- נשים יקרות- את אף פעם לא תהיי מושלמת. תמיד יהיה לנו מה ללמוד. וזה טוב. וגם נכון

יחד עם זאת- התכונות שלך, הידע שלך, היכולות שלך, ההתנהלות שלך כאישה- כל אלה נמצאים בך ועומדים לרשותך כל הזמן. אפשר לשכלל אותם, אפשר לשפר אותם- וזו עבודה לכל החיים

אך הם לא צריכים למנוע מבעדך להגיע.

וכאשר תגיעי ותתבונני סביב- תביני כי יש כאלה שידעו זאת קודם- והם כבר שם מזמן…

במוקדי קבלת ההחלטות וההכרעות… בדירקטוריונים… במקומות שקובעים כיצד ואיך יראו חייך וחייהם של אהובייך

ואת לא שם- כי עוד לא החלטת אם זה מספיק נכון לך… אם את ממש מוכנה.

במאמרה של אלה אלקלעי היא מזכירה את עמותת “פני”ם חדשות” הפועלת למען קידום נשים בכירות. יש לציין רק כי הקורסים לדירקטוריות הינם הכשרת בוטיק של “יהל” קתדרה ללימודי נשים בכירות

וזוכים למוניטין בזכות שילבו פרקטיקום לצד התכנים האקדמיים, בשיתוף “בר אילן”.

חלי פרידמן הצמיחה את עמותת “פני”ם חדשות” מתוך בוגרות הקורסים לדירקטוריות, שהבינו כי כדי להגיע למוקדי ההשפעה, אחרי הקורס הן צריכות להיות שם

ומאז- ראו איזה פלא- יותר ויותר נשים מכהנות כבר כדירקטוריות. כי הן האמינו למה כן אפשר ולא נאחזו בכל הסיבות ל” למה אי אפשר”….

חלי פרידמן היא מנכ”ל “יהל” וכן מייסדת ויו”ר עמותת “פני”ם חדשות”- זה תיקון קטן לכתבה שלהלן המזכירה את ההכשרה של הקורסים שלנו לדירקטוריות, שעושים את ההבדל בין תיאוריה למציאות.

 

[button color=”orange” size=large” link=”http://www.themarker.com/blogs/elahalkalay/1.2876087″ target=”_blank”]לצפייה בכתבה המלאה לחצי כאן [/button]