ישיבת הועד המנהל, יו”ריות הפורומים וועדת הביקורת של עמותת “פני”ם חדשות”- 24.10.18

 

 

לפני 7 שנים כאשר הקמנו כמה נשים בודדות את עמותת “פני”ם חדשות” הכל היה כל כך בוסרי.. ידענו שמצוינות אישית היא ערך, וידענו להעריך את מאגר ההון האנושי האיכותי הסינרגטי של נשים בכירות שהתאגדו להן יחדיו לעשייה התנדבותית.
“אנחנו טובות אז בלי טובות” – מכאן זה התחיל
יצקנו תכנים, הקמנו מערכי לימוד, הבאנו את הקשרים שלנו האישיים ואת הכישורים המקצועיים ונרשמנו כעמותה.
מאז ועד היום חוללנו שינויים משמעותיים.
לימדנו ועוררנו השראה ללימודי מדעים –
בזכותנו בחרו מאות נערות להירשם למגמות מדעים וטכנולוגיה ( הצלחנו לסדוק את החשיבה המסורתית שתחומים אלה שייכים לבנים בלבד.. )
נשות ההיי טק והטכנולוגיה של הדור הקרוב הן חניכות שלנו – חרדיות, ערביות, צ’רקסיות, דרוזיות … הפסיפס הישראלי כולו ובמיטבו !
זו שנה רביעית אנו מלמדות בתוכנית שפיתחנו למען איכות השלטון ואקטיביזם אזרחי בקרב תלמידי תיכון. אלה אזרחי המחר של מדינת ישראל והם מבינים כעת כמה חשוב לשמור על תקינות וטוהר המידות ולמה המשאבים הציבוריים שייכים לכולנו וחשוב לשמור עליהם.כיום התוכנית שלנו הינה 20% מציון הבגרות באזרחות !
כן העברנו סדנאות שנקראות “מסע של התמרה” ( התמרה – טרנספורמציה) לנשים בערים השונות במדינת ישאאלמ כדי לתת בידיהן כלים להתמודדות במעברי חיים וקריירה.
הקמנו שני מפעלים חברתיים ראשונים מסוגם בארץ ובעולם:
משמר מגדרי בכנסת- יצרנו פיתחנו וכבר פירסמנו את המדד המגדרי שמדרג את חברי הכנסת בישראל וכן יזמנו והקמנו את 
המשמר מגדרי בינ”ל
הבוחנים מקרוב עשייתם של נבחרנו בכנסת למען קידום נשים ומדרגים אותם במדד המגדרי השנתי, למען עידוד שיתופי הפעולה וההתנעה לחשיבה מגדרית חדשנית בכנסת , למען קידום חקיקה איכותית והזנקת מוטיבציה לקידום נשים, וכן למען שיתוף פעולה בינ”ל שמובילה מדינת ישראל להחלפת ידע ומשלחות בהקמת משמר מגדרי בינ”ל.
אנו עומדות להעניק לנשות ישראל תוכנית חדשה להעצמה פיננסית, עוסקות בנושא הדרת אנשים בגילאי 40+ בשל גילנות, ובנושא הורות וקריירה.
בקרוב ייפתח הפרויקט 
“הורים בבתים”
הרצאה בנושא איזון חיי משפחה וקריירה, דילמות ומנטורינג הורי יתקיימו בבתים שיתנדבו לארח באוירה אינטימית . ( המעוניינים להירשם מוזמנים לפנות אליי) . זו מתנה אמיתית של נשות מקצוע לשיח על המורכבות הזאת של להיות הורים בעידן התובעני הזה..  
אמש התכנסנו לישיבת דירקטוריון שלנו לתכנון שנת 2019.
בתוך כל העשייה המבורכת והאינטנסיבית הזאת, שנמשכת שנים ללא כל חסות , באחריות ובאמונה, בסיפוק ובחדוות עשייה, התבוננתי סביב וחשתי גאווה והוקרה רבה . 
על הזכות להקים עמותה מפוארת שכזאת, של נשים שמצאו זמן להכניס ללו’ז העמוס שלהן פעילות התנדבותית משמעותית,להתמיד בה ולייצר מחוייבות, להתמודד עם חלוקת הזמן ולנהל מפעל של נתינה ארצי, החולק הצלחות וחזון בלתי מתפשר.
תודה לחברות ההנהלה שלנו היקרות , ליו”ריות הפורומים, לחברות ועדת הביקורת ולכל החברות בעמותה על הזכות לחלוק עשייה שיש בה כדי לעשות חיים משמעותיים יותר, במעורבות מחוללת שינוי.
תודה לנופיה על אירוח ישיבה שזחלה לתוך הלילה ועל מאור הפנים !
חזוננו ממוקד ב:
שינוי התפישה המגדרית -למעו שיוויוניות עם שוני,
הטמעת רעיון הערך המוסף שב – diversity – המגוון – בו שוכנים יופי וכוח
– עשייה מדידה ומוקפדת ולא מלחמות – כמעט כמו “עשו אהבה ולא מלחמה” , כי כאשר באים בטוב, בא הטוב ומחבר בין כולם, נשים וגברים כאחד.
והכי הכי חשוב – חיבור של גברים לעשייה שלנו.
כי רק שיח בין גברים לנשים מעלה תובנות לצמצום הפערים ורק שיתופיות מולידה תוצאות !
זה הבידול שלנו .
אקטיביזם אזרחי לא מחכה לאף אחד ! יוזם, מסמן מטרה, יוצק תוכן, מתבל באחריות, יוצא לדרך ומחולל שינוי!
רק לחשוב בכמה אנשים נגענו, לכמה נערות ונערים לכמה נשים שינינו את החיים לטובה – באמת מרגש ! הללויה !

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו