כאשר עשייה עסקית וציבורית קובעות פגישה…

על סינרגיה אישית, וחסמים ועל הדרך להגשמות – מאת חלי פרידמן

בפרוס עלינו השנה החדשה הבעל”ט , זו העת להרהורים ולחשבון נפש, זה הזמן לבקש סליחה מאחרים אבל גם מעצמנו….
על ההפרעות והחסמים שהצבנו לנו ומנעו מאיתנו להגיע… על כל אותם סטריאוטיפים שבחרנו לחבק במקום להדוף, על התירוצים שהפכו להרגל נוח, על הכשלים שאנו מסתתרים מאחוריהם במקום לראות בהם מקפצה והזדמנות… ועל כל אלפי הסיבות שגרמו לנו לתקוע יתד באיזור הנוחות שלנו… ולהיצמד ל”היתקעות” הזו ….
ברוכה הבאה תשע”ה!!!
ת – תהא
ש- שנה
ע- עתירת
ה- הגשמות

לנו הנשים יש המון סיבות אובייקטיביות לנוע בעייפות באיזורי הנוחות של חיינו. קריירה- משפחה- ילדים, נכדים חברות חברים, הפקות תרבותיות, חברתיות, משפחתיות, ספורט ותזונה, וכמובן השתתפות פעילה במוקדי השפעה- ועדי הורים, ועדי שכונות, ועדים לענייני קידום החינוך, הסביבה ומה לא….
כל אלה “זוללי זמן”, אך כבר אמרו שאין כמונו “ג’נגליסטיות” –יודעות ומצליחות לבצע המון מטלות ובהצלחה רבה- וגם בו זמנית!!
השנה אתן מוזמנות לזנוח הרגלים ולהתחיל לחיות מתוך תשוקה- תשוקה לעצמכן אתן- לכישרונות שלכן , לחלומות שלכן, להגשמות שלכן!
כולנו מלאים בשיגרת חיינו למעשה בעצמנו. במחשבות ברעיונות, באמונות, בסטריאוטיפים שנולדו “מאלה שאמרו לנו” מאלה שאנחנו באמת מעריכים- ולמה לנו לנסות בעצמנו… הם כבר ניסו עבורנו… אז נלמד מניסיונם ונחסוך לעצמנו עוד טירחה….

כך אנו מפסידות חוויות חיים ולמעשה מוותרות על עצמנו בתוך התהליכים שעתידים להצמיח אותנו ולזמן לנו חוויות חיים חדשות מרגשות ואחרות.
כל אחד מאיתנו נולד עםDNA אחד יחיד ומיוחד אך ורק לו.

איזה בזבוז הוא לוותר עליו, לא לחקור אותו, לפחד מלגלות מה יש שם… וכמה הפחד משתק… וכמה הוא מקבע ומעוות עד מעמעם את המודעות שלנו לעצמנו ….
ולא רק שאנחנו מיוחדים, אנחנו חיים במדינה מיוחדת… מדינת היהודים- בה מרוכזים הרבה ידע חוכמה וקידמה טכנולוגית, וסטרטאפים …..
והנה הסטרט אפ שלכן לשנה החדשה- הפרכת הסטריאוטיפים, והעשרת עיסוק!

אתן לא חייבות לעזוב את העבודה, לעשות מהפכות ושינויים מרחיקי לכת כדי לייצר חווית חיים חדשה בעלת משמעות אמיתית.
משמעות היא תכלית ופשר שכולנו תרים אחריה . במודעות או שלא במודע- כולנו מחפשים משהו עמוק יותר, שואפים להגיע לרבדים אחרים, לגלות מרחבי דעת חדשים בנשמתנו, לחשוף כישורים וכשרונות שגרים אצלנו שם עמוק…. ולתת להם חופש וביטוי… אבל מה… אנחנו חוששים.. וזה גם בזבוז זמן מבחינתנו….
וזה בדיוק – זו ההזדמנות וזה הזמן הכי איכותי שלנו עם עצמנו- לגלות מחדש, להיות קצת קפטן קוק … לגלות את הארצות והחופים שנטשנו בתוך עצמנו ולצאת למסע בהפלגה למחוזות העצמי…
המרחב הציבורי בו אנו חיים הוא זה הקובע גורלנו כאן בארץ הזו.
המלחמה האחרונה.. סליחה המבצע האחרון “צוק איתן”… הותיר ברבים מאיתנו הרהורים משמעותיים הנוגעים לקיומנו בארץ הזו. הארץ היקרה לכולנו, בה אנו לא מפסיקים לרוץ כדי להתפרנס, להתפתח, לרכוש דירה, להצליח, להתרגש,לגדל ילדינו, לטייל בה…

אך כאשר מדובר במעורבות חברתית פעילה ואקטיבית- שם אנחנו- הנשים- לא בוחרות להימצא.
אנו בוחרות באופן כמעט מודע להדיר עצמנו. בפירוש כך. איננו מודרות אלא מדירות עצמנו לדעת.
כי מוקדי ההשפעה ניכרים בעינינו מקומות קשים, מקומות בהם ניטשים קרבות , ולקרבות אנחנו שולחים את הגברים שלנו…. לשדה המלחמה בינינו לבין אויבינו , בצבא וגם … במוקדי ההכרעה בחיינו… מעין קבעון מחשבתי כזה….
ולמרות שיש כבר חיילות וקצינות קרביות וכולן גאות בהן, ולמרות שיש נשים מובילות בפוליטיקה ובממשל- ואנחנו מוקירות אותן- הן מיעוט , ובמידה רבה השלמנו עם זאת.
אנחנו בעיקר נלחמות על הרעיון של חוסר שיוויוניות אבל לא באמת מוכנות לשנות זאת.

אנחנו מוכנות להילחם למען חקיקה (שהיא כלי מאוד חשוב) אבל לא באמת מוכנות לזוז הלכה למעשה ולפתוח דלת חדשה למוקד השפעה, לפעמים כי לא ברור לנו איך עושים זאת, וגם משום שהדרך ארוכה ולא לגמרי ברורה… ובמקומות הומים ומלאי תככים ופוליטיקה אנחנו ממש לא רוצות להיות!

אנחנו רוצות להיות היכן שזרענו זרעים, השקנו, טיפחנו והיכן שהם נבטו- במקום הבטוח, זה שעשינו דרך להגיע אליו- וזה לגמרי נכון…. אך בו בזמן , עת אנו עסוקים בעולמות התוכן המאוד מדויקים שלנו וממילא עסוקות בעולמות התוכן של המטלות הרבות הרובצות עלינו, ממשיך להתקיים העולם הלגמרי קיומי שלנו, לשם מוכרעות החלטות הרות גורל המשפיעות באופן ישיר ואקוטי על חיינו : על משכורתנו, על הסיכוי שלנו ושל ילדינו לדיור בר השגה, על העסקים שלנו ועל האשראי שלנו, על קידומנו בסולם הדרגות, על הבריאות והחינוך שלנו ושל משפחתנו ועל הבטחון האישי והלאומי שלנו.
ושם חסרות מאוד נשים- כי נשים מביאות משהו אחר לשולחן קבלת ההחלטות.

קודם כל הן מגיעות עם אגו קטן עד מרוסן, הן חוקרות בודקות ולומדות לעומק כל סוגיה ומגיעות מאוד מוכנות, הן לומדות והן מסוגלות לעשות זאת בו זמנית בכמה מישורים, הן מכילות יותר, סובלניות יותר ויודעות שכדי להצליח עליהן להיות מוכנות לדרך ארוכה יותר. הן מסוגלות לפיכך לדחות סיפוקים והיצריות שלהן כמעט “מאורגנת”… יש להן תשוקות ורעיונות וכישורים רכים שעושים שילוב מנצח עם כישורים יצירתיים והן מוכנות לחכות להצלחה….
הן בעלות אינטליגנציה רגשית שעושה שילוב מנצח עם האינטיליגנציות האחרות, והן ורבליות ובעלות כוח שכנוע …
ואם אחדות מהן היו כעת מכריעות בשולחן הקבינט המדיני ובמו”מ מדיני, בטח מזמן היה פה שלום…
כי הגישה הגברית באמת זקוקה לחדשנות, לתוספת בעלת ערך מוסף אמיתי, כדי לייצר תמהיל שונה חשיבתי- כזה שהפרספקטיבות שלו אחרות לגמרי, כזה שהוליסטית רואה אחרת, צופה אל אופק אחר ויודע להכיל ולספוג יותר….
יכולת ספיגה נחשבת לעיתים לחולשה. אך לא הוא… יכולת הספיגה היא גם טקטיקה מאתגרת ואסטרטגיה פוליטית של אמנות הבלתי אפשרי…. היא מביאה איתה ניחוחות אחרים בניהול משא ומתן. היא יוצרת אוירה אחרת….
ונשים עדיין לא באות…. הן כבר מודעות מחקרית לעובדה כי הן מביאות תוצאות עסקיות טובות יותר בהנהלות, והן מודעות היטב לרעיון ה – DIVERSITY ויתרונותיו.
ובכל זאת, ולמרות כל זאת, הן מריעות לאחרות שבוחרות ללכת ומותירות אותן שם לבד…. ואז מלינות על כך שאין להן מספיק נציגות שם… שמבינות באמת מה נשים צריכות ורוצות… ושיכולות לדבר מגרונן…. וגם שהנשים שנמצאות שם- כבר מזמן הפכו לפוליטיקאיות והן לא באמת רוצות לקדם נשים אחרות… טוב להן שם למעלה…. והן מעדיפות להישאר שם ייחודיות ומעטות….
אבל למציאות יש דרכים משלה.
אם תבואנה, באמת תבואנה- ותהיינה שם- רבות וטובות- כבר לא תהא צידקת קיום לארגוני הנשים כי פשוט לא יצטרכו אותם יותר, חלק ארי של התלונות פשוט יתפוגג, כי לא יהיה על מה- ואז – המשמעות – זו שכולכן מחפשות ברבדים העמוקים- תקבל משב רוח עצים ותיגע בכל צפונות חייכן.
ואז – תהיה לנו ראשת ממשלה, שרת בטחון, וגם שרת פנים, ותהיינה לנו נשים רבות שתכהנה כראשי ערים, ואולי גם רמט”כלית שתחשוב אחרת על ניהול המלחמות הבאות …. ועד שנתרגל לכל אלה ויעלו צרכים חדשים… נתחיל לחיות את השינוי בחדווה גדולה.
לא משום שנשים תהיינה המנהיגות שלנו…. אלא משום שתוצאות ניהולן יעלו כאן חיים חדשים.
ואז נבין- מעורבות חברתית ציבורית במוקדי השפעה היא התכלית והיא המשמעות.
זה לא עוד “קידום נשים”…. זוהי תכלית למען חיים טובים יותר במדינה הזאת. ויש לנו נשים מעולות מכל דיסיפלינה, חרוצות, מוכשרות , אקדמאיות , מנוסות, נבונות, רציניות, בולטות בעשייתן ובעלות “קבלות” , והן שקועות כל כך בקריירה שלהן ובלהטוט בינה לבין המשפחה ושאר המטלות, והן מקובעות כל כך בסטריאוטיפים שאומרים להן “למה לא”… והשנים חולפות… והן לא מגיעות למוקדים החשובים ביותר שקובעים עבורן כיצד ייראו חייהן בכל מישור ובכל עניין.
הגעתכן למוקדי ההשפעה במישור המקומי והארצי תהא לברכה אמיתית. זו הציונות בהתגלמותה!
היא תמנף את העסקים שלכן בשלב הראשון, תפתח עבורכן מעגלי היכרות ורישות כלכלי ועסקי
היא תייצר לכן חברויות חדשות באמצע החיים, היא תעטוף אתכן במשב רוח חדש שיעשיר את עיסוקכן הנוכחי מבלי לפגוע בו. היא תייצר לכן חשיבה אחרת , תפתור בעיות שיתגלעו בדרך, היא תפרוץ דרך תעסוקתית ואולי רעיונות תעסוקתיים חדשים, והיא תתרום עניין ופשר משמעותיים לחייכם.
התדר האנרגטי הכבוי הזה חייב להידלק ולהתניע.
הוא מבטיח לכולנו אתגר, סיפוקים, חווית למידה מעצימה אודותינו ואודות סביבתנו, ויותר מכך- הוא מבטיח שליטה בחיינו על שלל משמעויותיהן !

Here is a collection of places you can buy bitcoin online right now.

Leave a Comment