מפגש עם השרה גילה גמליאל ויו”ר הרשות לקידום מעמד האישה במשרד רוה”מ- אווה מדז’יבוז’

עם יו”ריות החברה האזרחית, מגדל צ’מפיון, המשרד לשוויון מגדרי, רמת גן , 20.9.2018

 

התיישבנו סביב שולחן ישיבות ענק , כ – 50 נשים, יו”ריות ומנכ”ליות של ארגוני החברה האזרחית בחדר הישיבות של המשרד לשוויון מגדרי , במגדל צ’מפיון ברמת גן.
מפגש לכבוד השנה החדשה עם השרה גילה גמליאל ויו”ר הרשות לקידום מעמד האישה במשרד רוה”מ.
הרשות לקידום מעמד האישה זכתה לתקצוב מחודש וכיום תקציבה עומד על 60 מיליון ש”ח לעומת 2.7 מיליון ש”ח אשתקד. גידול משמעותי אך עדיין רחוק מלהוכיח שלוקחים את העניין המגדרי ברצינות. אולי מקימים לו “פינת ליטוף” יותר מוארת ונעימה….
סבב ההיכרות העלה כי רוב רובן של הנשים סביב השולחן מגיעות מעמותות העוסקות רובן ככולן באלימות נגד נשים, בניצול ונישול זכויות נשים, עמותות נותנות שירות וטיפוליות.  
לא היו שם נשות עסקים וקריירה או יזמיות למשל.
הבזיק לי באותם הרגעים שבטח לא נוצר שולחן שכזה של ארגוני גברים כלשהם בשום מגדל משרדים בסביבה . 
כי זה רק שלנו. עשרות בשנים. מאבק מתמשך המעמיד את הנשים במקום המצער כל כך של פגיעות, החפצה, ניצול מיני, הטרדות מיניות, אלימות כלכלית ופיסית – כל מה שהופך נשים לחלשות ונעזרות.
וכמה עמותות וארגונים עוסקים בכך – המוני המונים! ומדוע הממשלה לא הקימה עד היום גוף אחד גדול מתוקצב ומקצועי שיעקור את התופעה מהשורש? לצד ענישה מרתיעה ומסיגה לאחור? ומדוע במקום לפעול לשינוי התפישה בכלל לגבי נשים וגברים , כדי שלא יהיו “חזקים וחלשות” “מתקיפים ומותקפות” “חפצים ומוחפצות” “פמיניסטיות ורדיקלים” ..  מדוע לא להחיל כבר ועכשיו בהפעלת תוכנית לחינוך מגדרי מגיל הגן שימחק את חוסר השוויויוניות הזועק הזה ויסליל דרך חדשה?  נדרש כאן טיפול שורש עמוק בסימפטום ..עוד לפני שיהפוך למחלה .. ולעיתים נדמה כי העיסוק במחלה והטיפול בפצעיה, הופך לקטליזטור שמבלי משים מקים ומטפח חממה מסודרת להתפרצותה המתחדשת והמתעצמת….
נדרשת כאן הנחלת תפישה חדשנית , שונה, פורצת דרך, משתפת ולא מתלוננת, פועלת ולא מגיבה, לוחמת ולא מתרצת, סוחפת ובלתי ניתנת להכנעה.
הגיע זמן סדר חברתי חדש!!!

 

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו