סמינר רוחני בינ”ל  באוקספורד וטיול ללונדון- דירקטוריות וחברות פרלמנט הנשים 1-8.7.16

אנגליה

 

הכל התחיל לפני 5 שנים כאשר פגשתי אישה אחת מיוחדת, מאמנת אישית שהציעה לי לעבוד בשיתופי פעולה בתחום המקצועי, תחום ההדרכה.

הפעם- לתרגול והכרת הצדדים הרוחניים בחיינו

היא אמנם אישה נעימה ונחמדה, אך אני מצידי ממש לא בעניין…. סירבתי בנימוס.

היה נדמה לי שמדובר בכל מיני עניינים “מעופפים” תלושים… אפילו היו שאמרו שמדובר באיזו כת…. וזה ממש הרתיע אותי.

אבל כמו כל דבר בחיים- עד שאתה יודע שאתה לא יודע…. אתה עושה דרך.

אז מאז שהכרתי את הארגון הבינ”ל “הברהמה קומאריס” ואת אנשיו המקסימים המתרגלים כל חייהם גישה חיובית לחיים, שמקורה בשקט הפנימי ובחיבור שלנו לעצמנו, בדרכים יעילות ופשוטות להתמודדות עם חסמים וכעסים ולתובנות חדשות לרעש האופף את חיינו

במירוץ הבלתי מסתיים הזה של קריירה, לימודים, עבודה ובית… עד אז הייתי סקפטית וגם זהירה…

כיום אני יודעת מעט מימה שלא ידעתי ועוד הדרך לפניי. אך לפחות סללתי אותה.

בעבורי ובעבור הנשים העוצמתיות , החזקות, השכלתניות, האיכותיות והקרייריסטיות שמגיעות ללימודי דירקטוריות, זו באמת הזדמנות לעצור את שאון החיים ולתפוס קצת שקט….

שקט שאיננו בהכרח במובן הפיסי.

שקט פנימי, העצמה פנימית… כי הרי הלימודים עוסקים בהעצמה אינטלקטואלית ודידקטית, וסוללים עוד דרך לשאיפות חדשות ולעשייה זוללת זמן.. מעשירה ומיטיבה אך גם צרכנית גדולה של מאמצים והתמודדויות.

מאז אותה פגישה כבר הספקתי להשתתף בסמינר אחד רוחני באוקספורד שבאנגליה בטירה המדהימה, אודותיה מספרים כי היתה ההשראה ללואיס קרול כאשר כתב את “עליסה בארץ הפלאות”.

בין לבין כמרצה לניהול לימדתי את אגדות הילדים הללו, ביניהן “עליסה בארץ הפלאות” המהוות כר נרחב לחשיבה הוליסטית בכל הקשור לעולם היזמות.

אז ב 2013 היה זה הסמינר הרוחני הראשון בו השתתפו חברותיי ותלמידותיי לקורסים לדירקטוריות וכעת- 2016 -3 שנים אחרי- עם מטען תובנות חדש- הגענו דירקטוריות ערביות יהודיות וכן חברות הפרלמנט במשלחת בת 10 נשים שוב לאוקספורד.

היה מעניין ומאתגר, שקט של 4 ימים גדושים בהרצאות לצידם הליכה במרחבים הירוקים סביב לטירה, ושיחות אין סופיות בינינו ובין המשתתפים הרבים מכל רחבי העולם.

עשינו שירות הסברתי מצוין למדינת ישראל. המשתתפים ממדינות העולם השונות שינו דעתם על עניין הסכסוך הישראלי- ערבי. הם ראו אותנו שם- חברות טובות, נשים בעלות שיעור קומה, שיודעות כן יודעות- וכן נהנות ופועלות יחדיו בהרמוניה.

בתום הסמינר נסענו ללונדון. מהשקט היישר אל שאונה הרועש של העיר הצבעונית והיפה הזאת, אל הסיילים שהקדימו זמנם, אל ירידת הלירה שטרלינג בדיוק כעת כאשר האנגלים החליטו לעזוב את האיחוד האירופי, אל ההצגות המסעדות והביחד המצוין שרקם

עוד ועוד חברויות חדשות מעניינות ומרתקות.

הנה עוד הזדמנות ש”יהל” מביאה למי שבוחרות לבוא ולא רק ללמוד, אלא להכיר ולייצר רישות חברתי ועסקי בינ”ל , כזה שאף קורס אחר לא באמת עוסק בו.

כי היום לימודים לבדם אינם עושים את ההבדל.  צריך לחבר אליהם עשייה חברתית, לחבר את “האני” האישי של כל אחת עם עולם התוכן האדיר שלה יחד עם עולמות התוכן של נשים אחרות. ואז- אקטיביזם חברתי מוליד יוזמות ואלה מולידות מחר אחר.

כמה גאווה יש בחיבורים הללו, כמה הנאה, כמה שינויים צומחים ומלבלבים מהם…. עונג צרוף!!!

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו