The Irish Embassy –פגישה עם שגרירת אירלנד, 18.12.18  
המסע על הגלובוס של המשמר המגדרי הבינ”ל שלנו עצר הבוקר בשגרירות אירלנד
שגרירת אירלנד בישראל Mrs. Elison Kelly , אישה מאירת פנים , המכהנת זה 40 שנה בשירות הדיפלומטי, וזה מכבר הצטרפה ליוזמתנו להקמת משמרים בפרלמנטים בעולם עת השתתפה בהשקה בכנסת וחתמה על מגילת הקלף שהפקנו, הקדישה לנו זמן רב לכינון עשייתנו ולבחינת שיתופי הפעולה
המסע בין השגרירויות מפתיע בכל פגישה מחדש
הפעם הופתענו לשמוע כי באירלנד עד לא מזמן נשים שנישאות נדרשות עפ”י חוק לעזוב את עבודתן ולהקדיש למשפחתן את חייהן כעקרות בית
החקיקה של האיחוד האירופי שיפרה במידה ניכרת את התקנות והחוקים באירלנד,הנחשבת למדינה מסורתית ושמרנית, נטולת משאבי טבע וענייה במהותה.


כיום אירלנד מתקדמת בתפישותיה ואזרחיה נהנים מחקיקה שיויונית בין גברים לנשים, בקידון הקהילה הלהט”בית, בחינוך חינם החל מגיל 4 ועד לימודי תואר ( המדינה מממנת לימודים מלאים כולל באוניברסיאות …. חלום שנבקש להגשימו בישראל ..) ומקפידה בנושא החינוך ובסטנדרטים גבוהים של מערכת חינוך ממלכתית ( כך שחרף העובדה שיש בתי ספר פרטיים רמתם איננה בהכרח פותחת פער מול בתי הספר הממלכתיים המשובחים)

דעיכתה של ההשפעה של הכנסייה הקתולית ועליית השפעתו של האיחוד האירופי מציבים את אירלנד במקום איכותי מבחינה תעסוקתית ( שיעור אבטלה נמוך מאוד ומצב כמעט של תעסוקה מלאה) תנאים איכותיים לנשים וגברים לחזרה לעבודה לאחר חופשת לידה (חופשת לידה משולמת במלואה למשך 6 חודשים ולאחריה יישמר מקום העבודה ,תנאי השכר והתפקיד למשך עד 5 שנים !!!!וכך לכל ילד שיוולד במשפחה)

עלות מעונות היום/גני ילדים נחשבת לגבוהה (כ 1000 אירו לחודש לילד) אך אינה מרתיעה נשים מלצאת לעבודה.  

אירלנד מושכת כיום אנשי היי טק  (2000 ישראלים שלנו זה מכבר עובדים בתעשיית ההיי טק  ומתגוררים שם, גם מקום מושבה של “וויקס” הינו באירלנד) .

בזכות המהגרים הרבים המביאים עימם בליל של שפות ( סלובקים, ניגרים, אסטונים,לטבים, איטלקים ופולנים) ובזכות הצעירים הרבים המתיישבים בה ומביאים רוח של חדשנות הכלכלה יציבה וההמשק בתעסוקה כמעט מלאה.


באשר לפערי שכר בין גברים לנשים מתברר כי הפערים נעים סביב 18%, ניכרת אפליה גם לגבי מגזרים ( כמו ניגרים) אך שיטת המימשל קובעת מיכסות לנשים בפרלמנט ויוצרת איזונים.
השגרירה התייחסה לסוגיית הברקזיט של אנגליה העתידה לפגוע באירלנד אשר 45% מהיצוא והיבוא שלה עוברים דרך הגשרים שבין המדינות.


מסתבר שבתוך הירוק מלא השלווה הזאת, השקט והקסם של המרחבים , מתנהלת לה מדינה שהיתה קולוניה אמריקאית , נשלטת ע”י הכנסיה המבקשת עצמה ומעמדה לקידמה האירופאית ופוסעת בצעדים גדולים, חרף בעיית המהגרים שעבורם היא סמל לרעיון “המגוון”-   

DIVERSITY

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו