היום עשינו היסטוריה. ייסדנו את המשמר המגדרי הבינ”ל בגווטמאלה, במעמד שגריר גווטמאלה בישראל Mario Adolfo Bucaro Flores.
במסגרת מסע השגרירים שלנו, שנועד לצרף מדינות רבות ליצירת כוח נשי רב לאומי, הגענו הבוקר לפגישה עם שגריר גווטמאלה בשגרירות בירושלים.
הפגישה הפעם התארכה מאוד.
השגריר התפעל מהמיזם סובב העולם שלנו למען קידום נשים וסיפר כי הוא מאמין שזו העת למנהיגות נשים עולמית. 
השגריר ציין כי בתפישת עולמו נשים הן החשובות ביותר, בינתן וחוכמתן עולה על גברים והן נמצאות בפרטים הקטנים, אלה העושים את ההבדל…
כן הזכיר את אהבתו העמוקה והערכתו לנשים שבחייו ולנשים בכלל ,וריגש כאשר בחר לשיר לנו שיר בספרדית אשר אימו נהגה לשיר לו בילדותו, על ירושלים בירתנו.
“והנה אני כאן, מכהן כשגריר גווטמאלה בעיר ירושלים, ומתהלך ברחובות עליהם שרה לי אימי. 
כאוהבי מדינת ישראל, אנו השגרירות היחידה בירושלים הקיימת משנת 1957. 
“3 נשים כיהנו בשגרירות הראשונה אשר קמה בישראל , וכעת אתם 3 הנשים הראשונות המקימות כאן בשגרירות בירושלים את “פני”ם גווטמאלה ” המשמר המגדרי, ומכאן נקדם עשייה משמעותית ואת אגודת ידידות נשות ישראל גווטמאלה אשר עמותת פני”ם חדשות תוביל” .
המעמד היה מרגש במיוחד כאשר השגריר הוביל אותנו לחדר האירוח בו התארחו לאחרונה ראש הממשלה ופמלייתו, והציג בפנינו את ספר השגרירות כתוב בכתב ידה של השגרירה הראשונה משנת 1957.
כן הגדיל לעשות עת ביקש חתימתנו בספר האורחים לכינון הקמתה של אגודת ידידות גווטמאלה ישראל.
ומה מתוכנן ? משלחת שתצא לגווטמאלה בינואר ותיפגש עם הנשיאה, עם שרת החוץ שלהם ועם נשות מפתח, הזמנה שלנו את נשות 100 ראשי הערים של גווטמאלה שיגיעו בחודש פברואר לועידה מוניציפאלית בישראל, הקמת משמר מגדרי בגווטמאלה וחניכתו על ידינו, הכשרות שנקיים למען נערות ללימודי מדע וטכנולוגיה, העשרה לנשים וכן מפגש שלנו עם נערות ישראליות מגווטמאלה שאומצו ע”י ישראלים.
יצאנו נפעמות ומרוגשות.
ד”ר קלאודיה ברזילי , חברת הדירקטוריון של העמותה וילידת פרו, הציתה את החום שבלבבות בשיחה קולחת בספרדית, ועו”ד יפית קורן שלנו העלתה רעיונות לפעילות משותפת .
השגריר למד כבר כמה מילים בעברית . ואפילו קצת סלנג … הוא חזר על המילה “תכל’ס” … ואכן בעודנו עומדות לצאת ומודות על הכבוד ועל ייסודה וכינונה של אגודת הידידות, ביקש השגריר לפתוח קבוצת ווטסאפ משותפת.. כדי שנוכל להתניע במיידית…
תכל’ס… אין דרך טובה ומדוייקת יותר לקדם עניינים מאשר לקבוע מועדים, לצקת תכנים ולצאת לדרך. אהבנו מאוד!!!
הציונות ואהבת ישראל, הדאגה לעתידנו כאן והגאווה על היותם השגרירות הראשונה בירושלים הרעידו את מיתרי הלב.
יצאנו לדרך מעודדות, מרוגשות, חשות שמשהו גדול עומד לקרות! חיבור של שיח בינ”ל שבדרך ייקח חלק גם בפרויקט השמיטה 2021 אשר גווטמאלה מפיקה למען ישראל , כספק של פירות קפה וירקות, שנערכת לספק למדינתנו בשנת השמיטה הבאה.
מרגש לחוש אהבה וגאווה ישראלית של שגריר שפתח ליבו וכבר הקים איתנו היום בירושלים את המיזם הראשון העולמי שלנו בגווטמאלה!

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו