יו”ר עמותת פני”ם חדשות- חלי פרידמן מייצגת את העמותה בשדולה ועושה הבחנה בסיכוי להגעה לשיח מכבד בין הצדדים שיובל ע”י נשים- כי זו עת נשים….

“יהי שלום בחילך שלוה בארמונותיך” כך סיכם היום פרופ’ שמעון שטרית את כנס השדולה לפתרון הסכסוך היהודי ערבי, בהובלתו של סגן יו”ר הכנסת, חה”כ חיליק בר.

השדולה התכנסה ביום נפיץ, בשבוע בו מתקיימת כוננות שיא, אשר בו נאלץ צה”ל לבלום התפרעויות על הגדר, בו ההרג ושפת הסכסוך הסלימו , ואולי יהא זה רגע של התפכחות לעשיית צעדים להבנות ולהפסקת שפיכות הדמים.
היה לי הכבוד להשתתף היום בדיון המרתק בו לקחו חלק נציגים מכובדים ממדינות שונות, בשיח מקרב לבבות ומחפש דרך.

תרבות השלום – כותרתו של הרעיון , טומנת בחובה הזדמנות לכבוד הדדי של השונה והאחר, לקבלתו והכלתו גם בתוך קיפולי המחלוקת, למען חיים טובים יותר בשלום ובצדק חברתי, בהומניזם ובאחווה.

יו”ר עמותת פני”ם חדשות חלי פרידמן הוזמנה היום ע”י פרופ’ שטרית לומר דברים אודות העשייה של העמותה המובלת ע”י נשים , שיכולותיהן להכיל, להוביל , לפשר ולהנמיך אגו ולהבות מוכחות עוד מקידמת דנן כנשים.

היכן שהגברים לא הצליחו עד כה במיוחד, זו העת שנשים תיקחנה את המושכות ותייצרנה הידברות.

במשלחת שהובילה חלי לארה”ב לפני כשנה השתתפו 38 נשים חרדיות,חילוניות,ערביות,דרוזיות,בדואיות .. ובמשך שבועיים שבילו יחדיו הופנמה הידיעה כי זה ייתכן וזה אפשרי- אפשר לחיות זה לצד זה בשלום ובכבוד.
מדברים שנשאו הדוברים השונים בכנס ניכר כי קיים קונצנזוס לעניין החיים המשותפים המתנהלים בנחת ואף בחברויות בין יהודים וערבים.
יחד עם זאת, מי שלא ניקרה בדרכם לפגוש ולהכיר מקרוב , האתגר עומד לפיתחם.
תודה לחה”כ חיליק בר ולפרופ’ שמעון שטרית, אשר היה לנו העונג לעבוד יחדיו לפני למעלה מעשור, להוביל פרויקטים חברתיים ולאומיים בעירית ירושלים, ומאז ועד היום מעגלי החיים מפגישים אותנו שוב ושוב .
אנחנו לא מתייאשים. לא משום שזו איננה פריבילגיה אפשרית. ולא משום שלא מתגנבים להם רגעים כאלה שנדמה שזה הולך ומתרחק.
אלא משום שאנו מצווים לעשות כל שנוכל, כל אחד בחלקת אלוהיו הקטנה, כדי שיהיה כאן טוב יותר.
אנחנו חייבים את זה לילדים שלנו, לנכדים שלנו, לכל מי שנשמה באפו ואוהב את המדינה הזאת.
אם נשלב ידיים זה בוא יבוא!

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו