פרס “אשת השנה” 2017 לחלי פרידמן

img

פרס “אשת השנה” לחלי פרידמן, 5.3.17 טקס ב”בית ציוני אמריקה” בתל אביב ביום ראשון 5.3.17 הוענק לחלי פרידמן פרס “אשת השנה ” מאת מפלגת העבודה בעבור פעילותה רבת השנים ההתנדבותית, בעבור היותה אישה פורצת דרך ובעבור עשייתה החברתית למען קידום נשים. ועדת הפרס נישענה על המלצות ששלחו חברי כנסת, אישי ציבור ואקדמיה כדלהלן:

לכבוד
חלי פרידמן

הנדון: ברכות על זכייתך באות “אשת השנה 2017”

חלי חברתי היקרה, והאהובה והתותחית!

ברצוני לברך אותך בברכת ישר כוח על זכייתך באשת השנה של המפלגה לרכל יום האישה.

אני חש גאווה רבה להיות חק ממפלגה שבה יש ייצוג כה נכבד והוגן לנשים, נשים חזקות ומובילות, נשים מובילות ואכן, נשים פורצות דרך,נשים כמוך.

אין ספק כי למרות השינוי שהתחולל בשנים האחרונות, האתגרים העומדים בפני הנשים בחברה עדיין קיימים והצורך בשוויון ושבירת תקרות הזכוכית הן אינטרס של כולנו, גברים ונשים ביחד.

אני רוצה לברך אותך על עשייתך בתחום, את בהחלט מקור לגאווה עבור כולנו, ואני מבקש ממך לראות בי שותך למטרה ולדרך.

ברצוני להתנצל כי לא עלה בידי להשתתף בערב החגיגי אותו משום שלקחתי חלק במשלחת של הכנסת לאתיופיה.

 

שלך ובברכה חמה , אוהב ומעריך מאוד, תודה על
החברות המשותפת.

לצפייה בקובץ המקורי לחצו כאן

הנושא: מכתב המלצה – חלי פרידמן

בראש וראשונה, אני מבקשת לברך על היוזמה החשובה והמצוינת להכיר את פועלן של הנשים במפלגת העבודה ולקדם אותו. לא בכדי מפלגת העבודה והמחנה הציוני היא הסיעה עם הייצוג הנשי הגדול ביותר והמשמעותי ביותר בכנסת היום, עם ארבע נשים שחצו את סף הבטחת הייצוג בדרכים שונות.

אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהמליץ לאשת השנה של מפלגת העבודה על חלי פרידמן, מזכירת סניף יהוד מונוסון. חלי היא לא רק פעילה מרכזית במפלגה, אלא גם שגרירה מדהימה של מפלגת העבודה; לכל פעילות שלה, בכל מקום, היא מביאה את שמה של המפלגה ועושה את הקשר אליה והיא עמלה ללא לאות על הדגשת החשיבות של חיבור נשים לפוליטיקה ונוכחות של נשים בפוליטיקה, בכל הרמות.

חלי לא מכירה את הביטוי אי אפשר או לא יכולה. מספיק להסתכל על העשייה העשירה והכל-כך  חשובה שלה למען נשים כדי להבין כמה כוחות ויכולת רתימה יש לה.

חלי מובילה מספר רב של פרויקטים למען נשים ולמען הקהילה. היא מייסדת המשמר המגדרי בכנסת, ממובילות עסקים למען הקהילה, מקימת תכנית הלימודים לקידום נשי לפוליטיקה, מייסדת פורום 40+ , פורום הורות וקריירה ועוד, ועוד.

בנוסף לחריצות האין סופית חלי מצליחה לסחוף אחריה רבות וטובות. בכל פורום, כל מפגש סניף ובכל הקבוצות השונות שחלי מובילה תמיד נמצא עשרות רבות של נשים מעולות הנכונות ללכת אחריה ולפעול במצוותה.

כמי שמובילה עם חלי את המשמר המגדרי ומוזמנת חדשות לבקרים לדבר בפני נשים במסגרות המגוונות שחלי פעילה בהן אני רואה מקרוב ויודעת עד כמה הפעילות שלה אפקטיבית וחשובה.

לצפיה במסמך המקורי – לחצו כאן

הנדון: חלי פרידמן

אני מתכבד להמליץ בפניכם להעניק את אשת השנה לגב’ חלי פרידמן.

חלי היא פעילה ותיקה שמאחוריה ייזמות רבות ומעורבות בחוגים וקבוצות במטרה להשפיע על דרכה של המפלגה. בתוך כך היא מפעילה אנשים ונשים לקחת חלק בחשיבה, מעורבות ודאגה לנושאים בעלי משמעות לאומית חברתית ותנועתית.

לכבוד הוא לי להציע את מועמדותה לאחר היכרות של 22 שנים שבה אני מכיר ושותף לחלק מן היוזמות שהייתה מעורבת בהן. כל זאת מתוך חברות ואהבת הזולת.

חלי הקימה לפני שנים אחדות תכנית מיוחדת להכשרת דירקטוריות בשיתוף בר אילן, הזוכה להצלחה רבה, מתוך מגמה לדחוף נשים להנהלות ציבוריות ולמחוק בהדרגה את האפליה הקיימת בתחום זה מאז ראשית המדינה. כחבר הנהלת המכון היהודי – ערבי שתומך בעשייה זו, למדתי להכיר לעומק יותר את יכולותיה ודרך עבודתה, במסגרת שני מחזורי לימוד שהקימה בשיתוף המכון היהודי ערבי לנשים אקדמאיות יהודיות וערביות- פרויקט ראשון מסוגו במדינת ישראל.

חלי היא אישה נעימת הליכות, אהובה על הבריות,  נאמנה לתנועת העבודה ולערכיה שמקיימת פעילות מפלגתית קבועה הראויה להערכה רבה בסניף שבראשו היא עומדת – כמזכירת הסניף שתי קדנציות ביהוד-מונוסון . כהונותיה זוכות לשבחים רבים על קידום עיניינים רבים לתועלת הציבור. השתתפתי בכמה מפעילויות המפלגה ביהוד בשנים האחרונות והתרשמתי מכמות האנשים ואיכותם, ומן הניהול המקצועי המדויק והמאורגן היטב שלהם.

המאפיין את התנהלותה היא העובדה שבכל מערכה מפלגתית היא נמצאת במרכז העבודה ונוטלת חלק בחשיפת המפלגה וחזונה בפני ציבורים רבים מתוך תחושת שליחות , בנחישות ומתוך אמונה בצדקת דרכנו כמפלגה הראוייה לאמון העם.

חלי היא נכס ייחודי ואוצר יקר ערך שיכול לשנות את ההתייחסות של הציבור אלינו בכל מקום. היא מסמלת נאמנות לערכי תנועת העבודה ונתיב בריא להבקיע את היעד ולהרחיב את מעגל הפעילים והתומכים במפלגת העבודה.

המלצתי לבחור בה נתונה מתוך הערכה ליכולותיה ועשייתה הרבה והמוכחת.

לצפיה במסמך המקורי – לחצו כאן

חלי פרידמן- מועמדות ל”אשת השנה” של מפלגת העבודה

תיאור הישגים בעשייה חברתית, ציבורית, קהילתית וכלכלית

חלי פרידמן, תושבת יהוד מונוסון

אם ל- 2 בנים

תואר שני במנהל עסקים- MBA התמחות בתחום  “עסקים למען הקהילה” – פיתוח מודל והטעמתו בפרויקטים חברתיים וקהילתיים במדינת ישראל .

הובלת פרויקטים בתחום “עסקים למען הקהילה” והפקת אירועים לציון עסקים התורמים לקהילה(פרויקטים לצמצום פערים, הקמת מועדוניות משפחתיות במודל ייחודי תוך גיוס רשויות מקומיות ואנשי עסקים, הקמת פרויקטים ללימודי תקשורת והצמחת מנהיגות מקומית בשכונות – ועדים, הקמת תוכניות לימודים לקידום נשים בשיתוף האוניברסיטאות- בתי”ס לעבודה סוציאלית ולחינוך ועוד)

מרצה לניהול (במשך 12 שנה באקדמיה ובארגונים ציבוריים וממשלתיים, במערכת הביטחון ועוד)

הובלת פרויקטים בתחום “עסקים למען הקהילה” והפקת אירועים לציון עסקים התורמים לקהילה

מנכ”לית “יהל” קתדרה ללימודי נשים בכירות (10 שנים)- התמחות בהכשרת נשים לדירקטוריונים , ליווי וסיוע לקראת השמה, בשיתוף אוניברסיטת בר אילן/המרכז להשתלמויות בתוכנית ייחודית אשר כתבתי ובבידולה הייחודי עבור נשים- המציעה ידע לצד פרקטיקום ועידוד נשים לזניחת אזור הנוחות וכניסה לחיים הציבוריים לעמדות השפעה במודל ייחודי התנדבותי מקצועי. 

כן הכשרת נשים לניהול, פיננסים וקבלת החלטות בקורסים ייחודיים המשלבים ידע ופרקטיקום.

עד היום הכשרה של 3,000 נשים אקדמאיות והשמת למעלה מ 130 נשים לאורך השנים בדירקטוריונים .

הובלת קמפיין ל”נבחרת הדירקטורים” הראשונה של רשות החברות הממשלתיות. סיוע ל 382- נשים להגשת מועמדות במהלך חודש וחצי תוך הירתמות מלאה לתהליך.

יזמית ,מרצה ומקימת תוכנית לימודים לקידום נשי לפוליטיקה, בבינתחומי הרצליה–  2016-2017-

כתיבת והפקת תוכנית ייחודית במסגרת ביה”ס לאודר למימשל דיפלומטיה ואסטרטגיה , הבינתחומי הרצליה- בשיתוף דיקן ביה”ס ובעידודו- זה שנה שנייה-  עידוד סטודנטיות באמצעות סדנאות פעילות ומפגשים עם ח”כיות מכל סיעות הבית למעורבות פוליטית אקטיבית- להקמת דור מנהיגות נשית צעיר . בפרויקט הסיום –ליווי אישי שלי להיקלטות במפלגות השונות לפי בחירתן (בהמשך ל”קול קורא” שיצא לראשי המפלגות) . סטודנטיות בוגרות התוכנית מהשנה שעברה ומי שלומדות כעת כבר שובצו בתפקידים משמעותיים. חלקן מתמחות בכנסת, אחרות פעילות כבר במפלגות, ו 3 מהן – בוגרות השנה שעברה מנהלות ביד רמה את המשמר המגדרי שלנו בכנסת לצד נשים בוגרות.

זהו שיח בן דורי של נשים מנהיגות שכשלעצמו מעניין ותורם מאוד.

התוכנית זוכה להצלחה רבה (ונלמדת כעת) . עד כה למדו בה 83 סטודנטיות מהחוג למשפטים, למימשל, לקיימות ולמנהל עסקים בתארים ראשונים ושניים.

מייסדת ויו”ר עמותת “פני”ם חדשות” –(נוסדה ב 2011) פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות (ע”ר)- עמותה לקידום נשים בכירות אקדמאיות לעמדות מפתח, במודל התנדבותי מקצועי המשדרג ומטפח רישות עסקי וחברתי, מאפשר לנשים להתנדב בתחום מקצועיותן ובתוך כך להשיג דריסת רגל במוקדי השפעה(ברשויות המקומיות משרדי הממשלה ובכנסת) להשיג חשיפה ולהיתרם.

בזכות הצלחתו של מודל זה מתנדבות בעמותה 200 נשים מקצועיות אקדמאיות במגוון תחומי עשייה מובילות ומחוללות שינוי- בתחומים משפטיים, פיננסיים, בתחומי המדע והטכנולוגיה, בתחום מנהיגות בעלת מצויינות לרשויות המקומיות, בתחום מיגור השחיתות השלטונית, בתחום הורות וקריירה , ובתחום קירוב לבבות יהודיות-ערביות בפורום “קיומיות משותפת”.

מייסדת ומקימת “המשמר המגדרי בכנסת”- הראשון מסוגו בישראל, בהובלת 90 מתנדבות המתצפתות את 120 נבחרינו לקראת הפקת מדד המגדרי הראשון – מי מבין חברי/ות הכנסת שלנו מקדם באופן מיטבי ומשמעותי ביותר קידומן ש נשים בהיבטים השונים ?

מייסדת פורום 40+ – הדרת נשים משוק תעסוקה בשל גילנות.  (כולל מעורבות אקטיבית ושיתופית להקמת השדולה בכנסת) העשייה בתחום זה זכתה למעורבותה הפעילה של פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון אשר העמידה לזכות פרלמנט הנשים מחקר ראשון מסוגו שהתבצע בב”ג אודות עמדות המעסיקים להדרת נשים בגילאי 40+ משוק תעסוקה . פרלמנט הנשים פועל למיגור התופעה והצפת המודעות, לצד אמנה שפירסם לעידוד מעסיקים באמצעות רעיון ה”מגוון” DIVERSITY להעסיק נשים בזכות ולא בחסד.

מייסדת פורום “הורות וקריירה”- פורום המפעיל 25 נשים מנחות קבוצות מקצועיות שעברו הכשרה מקצועית להענקת קורס וכלים אופרטיביים להורים במקומות עבודה (בהיי טק ובמקומות עבודה תובעניים) לאיזון חיי קריירה משפחה בשיטה ייחודית “ההורה כמנטור”.

מייסדת פורום “שיתופיות קיומית” – פורום יהודיות ערביות בו חברות 50 נשים אקדמאיות מנהיגות ומובילות, יהודיות חרדיות , אתיופיות, מסורתיות וחילוניות, ערביות נוצריות, מוסלמיות , דתיות וחילוניות וכן בדואיות ודרוזיות- כולן בוגרות הקורסים לדירקטוריות אשר הובלתי לפעילות התנדבותית לקירוב לבבות.

הפורום יתחיל בקרוב להעביר קורס “מסע של התמרה”– מתן כלים פרקטיים לנשים במעברי חיים וקריירה – 8 מפגשים עם מרצות מקצועיות וסיפורים אישיים מעוררי השראה, וכן קורס למיצוי פוטנציאל אישי – קורס שנתי לילדים ערבים ויהודים והוריהם- לצמצום הפערים וליצירת הזדמנות שווה , הכרת האחר והשונה, קירוב לבבות, נסיעות וחוויות משותפת, יצירת חברויות בין משפחות וליווי מקצועי במיזם שנתי המתקיים אחת לשבוע ביפו.

מובילת משלחת נשים יהודיות ערביות /דירקטוריות לניו יורק נובמבר 2017- הקמת משלחת בת 38 נשים ערביות ויהודיות אשר יצאה לסמינר רוחני – “לעשות שלום בתוכי ושלום עם האחר והשונה”- חוותה חוויות יוצאות דופן במהלך שבועיים, ופגישות עם ארגוני NGO באו”ם- שהולידו פעילויות בינ”ל . קורת רוח רבה בייצוגה של מדינת ישראל , בהכרת הסכסוך ובתובנה כי החברויות בין בני האדם הן הבסיס לשיח מכבד ומשם לשלום.

לצפיה במסמך המקורי – לחצו כאן

הנדון: המלצה למועמדת לאשת השנה של מפלגת העבודה– הגב’ חלי פרידמן

שלום רב,

הנני להמליץ בזאת על הגב’ חלי פרידמן.

היכרותי עם הגב’ חלי פרידמן החל לפני כשנתיים, במסגרת תפקידי כסגנית דיקן בית הספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי. הגב’ חלי פרידמן יזמה את הקמת הפורום לקידום ייצוג נשי בפוליטיקה במסגרתו מתקיימים מפגשים שבועיים של סטודנטיות לממשל עם שרות, חברות כנסת ובכירות בשלטון המקומי.

במסגרת הפורום דואגת הגב’ חלי פרידמן להעלות את המודעות ליתרונות ולבידול של מנהיגות נשית כמנוף ליצירת מוטיבציה בקרב הסטודנטיות להשתלבות במפלגות פוליטיות, מוקדי השפעה ברשויות מקומיות, בתאגידים ובדירקטוריונים. הגב’ חלי פרדימן מרצה ומקיימת סדנא פעילה לסטודנטיות ובתוך כך הצליחה לייצר תוך זמן קצר מאוד פלטפורמה ייחודית של מנטורינג ודוגמא אישית תוך פנייה לכל ראשי המפלגות להתחייבות למנטורינג ממוקד עבור סטודנטיות המעוניינות בכך.

מסירותה ומקצועיותה הבלתי מתפשרת של הגב’ חלי פרידמן ניכרת לאורך כל שלבי התוכנית, החל משלב איתור סטודנטיות רלוונטיות,     קיום מפגשי היכרות, תיאום ציפיות, שיחות המתקיימות עם כל ראשי המפלגות/ראשי רשויות נבחרים/יו”ר דירקטוריונים וכיו”ב- להקמת מערך מנטורינג ומחוייבות לשילוב בוגרות התוכנית להשתלבותן העתידית וקיום מפגשים דו-חודשיים עם ח”כיות/שרות וראשות עיר.

החל משלב הקמת המיזם המבורך של הגב’ חלי פרידמן בבית ספרנו, נחשפתי ליכולת הניהולית של חלי להשרות ביטחון, יחסי אמון ולקדם שיתופיות ומוטיבציה גבוהה בקרב הסטודנטיות.  ולראייה, מספר בוגרות של התוכנית עובדות בצוות הניהולי של המשמר המגדרי בכנסת ומול לשכתה של חה”כ מירב מיכאלי. בוגרת נוספת מתמחה בלשכתה של חה”כ מירב מיכאלי ועוד בוגרות נוספות בתהליך השתלבות במפלגות נוספות.

על רקע זה, אני ממליצה, בחום, ללא כל היסוס או הסתייגות על הגב’ חלי פרידמן לא רק בשל רצינותה ויכולותיה המקצועיות אלא גם בשל מחויבותה לקידום מנהיגות נשית צעירה בפוליטיקה הישראלית הלכה למעשה. 

לצפיה במסמך המקורי – לחצו כאן

לכל מאן דבעי
א.ג.נ.,
הנדון : מכתב המלצה הגב׳ חלי פרידמן
הנני מתכבדת להמליץ על הגב׳ חלי פרידמן לקבלת תעודת הערכה ״אשת השנה״ של מפלגת העבודה.
הגב׳ פרידמן, פעילה במפלגת העבודה החל משנת 1990 , ומזכירת סניף יהוד מונסון, זה קדנציה שנייה. היא
אישה מובילה, אשר חרטה על דגלה את קידומן של נשים בכלל, ובזירה הפוליטית בפרט. היא יזמה תכנית
לקידום נשים בפוליטיקה במרכז הבינתחומי בהרצליה, במטרה לעודד דור מנהיגות צעירות. כמו כן, ייסדה
את עמותת פני״ם, פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות )ע״ר(, אשר פועל לקידום נשים ולהשתלבותן בעמדות
מפתח, ואת פורום ״קיומיות משותפת״, הפועל למען קירוב לבבות בין נשים יהודיות וערביות.
הגב׳ פרידמן יזמה פורום לשילוב קריירה והורות אשר היקנה כלים אופרטיביים לאיזון חיי קריירה ומשפחה
וכן פורום שעסק בהדרת נשים משוק התעסוקה בשל גילן. בימים אלו, מקדמת את ״המשמר המגדרי
בכנסת״.

לצפיה במסמך המקורי – לחצו כאן

לכבוד
אגף החברות מפלגת העבודה
שלום רב,
הנדון: המלצה על גב’ חלי פרידמן ל”אשת השנה של מפלגת העבודה”
ראשית, שמחתי לשמוע על היוזמה היפה של כיוון הזרקור לעבר נשים בולטות בעשייתן החברתית.
לקראת הטקס הראשון, התבקשתי ושמחתי להמליץ על גב’ חלי פרידמן לקבלת תעודת ההערכה.
חלי מעורבת בפרויקטים חברתיים רבים ומגוונים לטובת הקהילה בכלל ולטובת קידום נשים בפרט .
בפעילותה של חלי ישנו שילוב נדיר בין הגות מרהיבה וביצוע פורץ דרך. בין השאר, כיהנה כמנכ”לית “יהל”
קתדרה המתמחה בהכשרת נשים לתפקידי ניהו ל מובילים, כמרצה וכיוזמת תוכניות לקידום נשי במסגרת
בית הספר לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה וכמייסדת פורום “הורים וקריירה” הנועד לסייע לנשים לאזן
בין הזכות להורות למימוש עצמי ברמה המקצועית. במקביל, קידמה חלי יזמויות נוספות, וביניהן, ייסדה את
+ אשר עוסק בהדר ת נשים 40 עמותת “פנים חדשות” לקידום נשים אקדמאיות לתפקידי מפתח, את פורום
משוק התעסוקה בשל גילנות ופורום “שיתופיות קיומית” של נשים יהודיות וערביות.
לשמחתי, לפני כשנתיים, אף קיבלה את הצעתי והקימה את הפורום המגדרי, אשר בוחן את תקציבי משרדי
הממשלה השונים בהיבט מגדרי ומסייע להקצא ת תקציבים ש וויונית יותר, אשר מביאה בחשבון היבטים
מגדריים שעד כה נעלמו מן העין.
בין פעילות חשובה אחת לאחרת, מכהנת חל י גם כמזכירת סניף “העבודה” ביהוד מונוסון זו ה קדנציה
השניה.
מכל הסיבות האמורות ועוד רבות אחרות שאותן קצרה היריעה מלפרט, אני ממליץ בכל לב על הענקת
תעודת ההוקרה לחלי.

לצפיה במסמך המקורי – לחצו כאן

ברכות ואיחולים

הרשמי לקבלת עידכונים

לקבלת עדכונים נוספים, הירשמי לניוזלטר שלנו