רגע לפני הבחירות המקומיות 2018- מאת חלי פרידמן

רגע לפני הבחירות המקומיות- אוקטובר 2018

אז מה באמת נאחל לתושבים ולמה מגיע להם להפסיק לחלום ופשוט לדרוש שירות טוב וחזון מפיח תקווה?  19.9.18- ערב יום כיפור- “ידיעות אחרונות”- מדור “אנשי העיר”

מה מאחל תושב לעיר שלו בפרוס השנה החדשה וערב הבחירות?
ומה בעצם כולנו מבקשים לעצמנו? 
חיי איכות , סביבה פורחת, מתוכננת, כזו המתחשבת בזמן שלנו בדרך מהבית ובחזרה , סביבה שמבינה שהנפש צריכה גם מרחב ואויר נקי, והכי הכי גאווה. 
גאוות יחידה – תחושה כזאת של סיפוק מהבחירה המאוד חשובה הזאת שלנו בחיים- המקום בו אנו בוחרים לתקוע יתד, לגדל את ילדינו, להתבגר, להזדקן ולקוות שאלה שביקשו את אמוננו להיות שליחי ציבור – מראש העיר, דרך חברי מועצת העיר ועד אחרון הפקידים, יפנימו שבחירתנו בהם לא מסתיימת בחיוכים ולחיצות ידיים ,הבטחות וחוגי בית. היא מתחילה ממש ביום בו הם מתחילים את כהונתם ומפשילים שרוולים ומוכיחים כמה הינם ראויים לבחירתנו.
ואנו מצפים מהם לשירות איכותי , לרגישות לצרכי התושבים, להקשבה, ליכולת להתניע שינוי תוך כדי תנועה, ליכולת תיקון עיוותים, ליכולת ניהול ואם אפשר לחזון ייחודי, משהו שמתאים רק לעיר שהם מייצגים- טופוגרפית, גיאוגרפית, ערכית, מהותית.
ומעל הכל אנו תובעים חד משמעית וללא פשרות – ניקיון כפיים כתנאי בסיסי לזכות לשרת ציבור, אפס סובלנות לשחיתות וטוהר מידות.
וזו באמת דרישה לגמרי סולידית ….
כולנו משלמים בעבורה את דמי הארנונה שלנו ומותר לנו כלקוחות לדרוש חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי מצוין ( לא פחות …) איכות סביבה, ניקיון תרבות שעות פנאי, מרחבים ירוקים, פינות חמד, רווחה, ואפילו תרבות שיש לה בית ( קאונטרי קלאב, תיאטרון, מכללה/ לימודים גבוהים, מוקדי תרבות ) ומיתוג ייחודי המעצים יתרונותיה ובידולה של כל עיר ביחס לאיפיוניה. 
אנחנו רוצים מוקד שירות שנמצא שם תחת עינו הפקוחה של ראש העיר, ותוך 24 שעות מטפל בכל פנייה ( עיינו ערך עיריית רעננה / זאב ביילסקי ראש עיר שהפך את השירות למשימה אפשרית ובכלל הלוואי וירבו כמותו) אנחנו רוצים עיר פורצת דרך בתחום החינוך ( ולא “משכפלת” פרויקטים עם סיסמאות יפות) אנחנו רוצים ראש עיר ומועצת עיר של אנשים שיודעים לחשוב מחוץ לקופסא, ויהפכו אותה למושא אהבתם והערצתם של תושביה, אנחנו רוצים מנהיגות שיודעת לשתף את התושבים הלכה למעשה, שמצמיחה מנהיגות (ולא עושה פוליטיקה) שמביאה עסקים ופרנסה לתושבי העיר, שיודעת מדי פעם לשמח אותם בפסטיבלים מיוחדים, שרותמת את בעלי העסקים למען תרומה לקהילה, שמכבדת את התושבים שלה וזוכרת כל הזמן כי כולנו ללא יוצא מן הכלל ברי חלוף, ואם ניתנה לנו כבר ההזדמנות לעשות ולהביא טוב – לא רק שאסור להחמיץ אותה, חייבים לעשות את זה הכי סינרגטי שאפשר – להוכיח כמה השלם שלכם, הנבחרים, באמת גדול מסכום חלקיו. 
אם זה נשמע לכם בלתי אפשרי וכמעט כמו חלום רחוק ,סימן שידיכם רפו ותקוותכם נגוזה.
אבל כל זה אינו חלום.
זו מציאות שכולנו צריכים לבקש. למעשה לתבוע מאלה שנשלח למשימה בקרוב.
הבחירות המקומיות בפתח. הם יקבעו את איכות החיים שלנו לחמש השנים הבאות.
תבחרו נכון. תקדישו לזה מחשבה. תבחרו את הטוב ביותר שיכול לנצח – לא רק לעצמו, אלא לנצח על תזמורת העיר וליצור הרמוניה שתביא מחר חדש.
אם תרצו , אמר כבר איש חשוב – אין זו אגדה.
אפילו לא אגדה אורבנית.
תחברו את הראש ללב – תבחרו מועמדים ראויים ואיכותיים שבורכו באינטיליגנציה רגשית ובינת הלב – זו תהא התחלה טובה !

Leave a Comment